BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 7, 2011

Semuanya Kerana Allah

Alhamdulilah.. aku masih diberi kesempatan olehNya untuk bisa mencoretkan sesuatu di sini.. Semoga dengan adanya input2 ini, bermakna aku masih lagi wujud di muka Bumi Allah ini.. alhamdulillah..

Semua yang terjadi, segala kesedihan, kesukaran, masalah, kesakitan, semuanya adalah kurniaan Allah Yang Maha Esa. Hanya Dia mengetahui sejauh mana hambaNya ini mampu menghadapi apa saja yang diturunkan. dan aku harus sedar dan yakin, semua ini ada sebab musababnya. InsyaAllah.. ini bahagian hidupku. amin..

Semua yang terjadi ini aku terima dengan tangan terbuka, dengan hati yang ikhlas. Kadang2 tu Allah sengaja uji kita.. Dia nak tengok sejauh mana hambaNya ni tahan dengan ujian yang diturunkan.. Aku terima Ya Allah...

Entah sampai bila.. aku harus menanggung semua ini.. berpura dan terus berpura di hadapan teman2.. di hadapan mereka yang menyayangiku,,, entah sampai bila aku harus pendamkan semua ini.. namun, ini memang sepatutnya berlaku.. semoga, kasih, sayang, persahabatan yang mereka hulurkan itu bukan atas dasar simpati semata2. aku benci jika mereka simpati dengan keadaaku ini. cukuplah aku terima simpati dari dia... cukuplah dari dia yang memperlekehkan aku..

Segala yang terjadi, aku sandarkan padaNya .. insyaAllah..

0 comments: