BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 11, 2011

kita insan biasa

assalamualaikum buat semua.. aku cuma ingin komen sedikit tentang blog ini.. sejenak tadi, aku disedarkan kembali tentang tujuan sebenar aku menulis di blog ini.. bukan niatku untuk menceritakan tentang kisah cinta yang tidak kesampaian antara aku dan dia.. juga bukan tentang gusar dan masalah duniawi yang sesungguhnya aku tidak selitkan di dalam blog ini.. sesungguhnya aku telah jauh menyimpang dari tujuan asalku.. astagfirullah...

namun begitu, aku hanyalah insan biasa.. yang memerlukan tempat untuk mengadu.. memang ku akui.. aku seharusnya mengadu pada Khaliqku... tetapi, kujadikan blog ini sebagai tempat luahan rasa pula.. ermm.. namun, akan ku cuba sedaya upaya untuk memperbetulkan kembali tujuan ku ini. insyaAllah..

aku patut sedar, cinta duniawi ini takkan pernah kekal. cinta manusia takkan pernah abadi... jadi, mengapa perlu ku sandarkan cinta ini pada tempat yang salah?

sejenak, aku terfikir lagi.. ku selitkan lagu2 cinta... sungguh mengasyik jiwa.. namun, hanya bersifat melalaikan.. bukan berbentuk ketuhanan.. sejenak, aku terbuai dengan lirik yang ku pinjam dari blog saudari wardah asrar yang berbunyi.."sayang sayang Allah, sayang sayang nabi,... sayang sayang ayah, sayang sayang ibu.... .." astagfirullah... ampunkan aku ya Allah..

sejenak ku terfikir lagi.. semoga tulisanku menjadi pedoman dan memberi sedikit pengajaran kepada insan2 di luar sana yang memerlukannya.. sedikit cerita untuk dikongsi.. insyaAllah..

semoga kita saling mengingati.. kita hanyalah hamba yang sering alpa dan leka..

0 comments: