BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, February 24, 2011

Langkah, jangan kau undur

Assalamualaikum

Post kali ini aku tujukan buat insan yang amat aku sayang, kakak, sahabat dan segalanya untukku. Aku doa tatkala ini dia diberikan ketenangan dan kegembiraan, insyaAllah. Semoga setiap langkahnya adalah langkah padu yang jitu.. tanpa ruang2 kosong yang bisa diisi oleh sang Syaitan laknatullah.

Apa yang dah terjadi, setiap keputusan yang dah diambil, mana mungkin dapat di undur kembali. Tidak.. namun andai aku punya kuasa, punya mesin masa, tentu saja akan ku tegah kau dari melakukan kesilapan ini. Jangan menyesalinya.

Kau tahu, aku tidak tega melihat airmata mu mengalir di pipi insan yang pernah menerangi hidupku yang selalu dalam kegelapan.. kini, cahaya dan sinar milikmu semakin kelam.. kenapakah? Kemana hilangnya sinar mentari dambaanku itu? Aku tidak tega... aku tidak rela.. Sesungguhnya bilamana kau ambil keputusan untuk bernikah, aku tidak pernah mengikhlaskannya. Maafkan aku. Mungkin aku terkedu dengan pilihan mu.. atau mungkin kerna aku khuatir adakah kau mampu bahagia...tapi, jangan kau kesali...

di kejauhan ini, hanya doa yang mampu ku hulurkan. jangan kau seksa dirimu.. jangan.... Allah tak suka, kan. ingat, kau juga pernah berbuat perkara yang sama denganku.. maka, kini, aku pula.. Jika kau benar2 menyayangiku..makanlah... jika kau engkar, maknanya kau ingin melihat aku ditimpa celaka...

di kejauhan ini, hanya mampu kudengar suaramu.. dan jangan kau buat aku berada dalam kegusaran..khuatir tentang keadaan dirimu.. ingatlah, sejauh mana pun kau pergi, aku ada di sini.. selagi kau memerlukanku..insyaAllah.. aku akan tiba.. dan selagi aku berupaya membuat kau tersenyum..kerna itu memang tugasku...ingatlah, aku tetap sayangkanmu.. sejak kali pertama kita bertegur sapa sekitar Januari 1999... alhamdulillah, kerna aku dipertemukan dengan cahaya..nur penyuluh hidupku.. Syukran jazilan ya ukhti.

0 comments: