BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 12, 2017

Andai ku punya 'Mesin Masa'

ASSALAMUALAIKUM w.b.t

Salam ukhwah buat semua yang mengenali diri ini. Alhamdulillah, bulan berkat, bulan penuh barokah, penuh kemuliaan telah berlalu dan tentu saja aku akan merinduinya kelak biarpun ibadah ku sendiri tidaklah seberapa.. Walhal, aku telah berjanji, untuk melakukan sebaik mungkin.. tetapi... Aku hanya mampu berdoa biarlah ianya bukan Ramadhan terakhir buatku..

Andai ku punya mesin masa...erm akan ku kembali ke masa silam, zaman muda remaja, zaman kanak-kanak yang penuh gelak tawa. Aku sungguh bahagia ketika itu. Walaupun kadangkala aku berfikir alangkah indahnya menjadi orang dewasa, kerna orang dewasa boleh melakukan apa saja tanpa dikongkong oleh ibu dan ayah. Orang dewasa ada wang, boleh beli apa saja yang diingini oleh mereka.

Namun segalanya berubah tatkala aku menginjak ke usia remaja, melangkah ke satu tahap di mana kunci kebebasan sudah terpampang di depan mata. Segala-galanya menjadi begitu rumit dan mengelirukan. Segala kegembiraan zaman kanak-kanak bertukar dengan masalah yang bertimpa-timpa minta diselesaikan.

Terkadang aku merasakan alangkah indah andai fasa pertumbuhan terhenti setakat usia kanak-kanak.

0 comments: