BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 12, 2017


12 tahun lalu... buah ini ku kutip..lantas ku tanyakan pada seorang fasi yang mengiringi kami ketika itu, "Abang, ini buah apa?" Fasi itu hanya tersenyum dan menjawab, " Oh, ini buah telinga kera. Nampak tak rupa dan bentuk cm telinga?" Tapi nampak sangat muka fasi tu cam tipu je. Tapi takpelah, aku kutip buah itu, dan setiap hari ku genggam. Kiranya itulah buah tangan paling bermakna yang ku dapat dari UPM compared dengan yang lain. Setiap hari, kalau ada masalah or apa je, aku pasti akan pegang kuat-kuat buah tu. Nasib baik keras. Bagiku, ia dah macam dorongan untuk aku maju ke depan. Aku tanamkan hasrat dan niat untuk menjejakkan kaki sekali lagi di UPM, tapi kali ini bukan sebagai peserta program atau peserta lawatan sambil belajar atau apa saja, tetapi, aku berjanji pada diriku sendiri... Aku pasti akan kembali di sini, sebagai mahasiswa...Itu janjiku.

Kiranya, masa di form 6 dulu, walaupun aku banyak bermain dan sibuk dengan pelbagai urusan, aku masih tidak lupa tujuanku. Aku kena berjaya dan dapat keputusan cemerlang, so, nanti tentu aku akan diterima masuk di UPM. Tapi, siapalah aku ni nak tentukan hari depanku kelak... Perancangan Allah siapa jer yang tahu, kan. Perjalanan hidupku begitu jauh dan panjang. KIra aku kena la kerja extra untuk capai apa yang aku impikan.

Terkandas di paper Mathematics T menyebabkan result STPM aku tidak lah secemerlang mana. Aku juga hampir berputus asa. Aku gagal dalam hidup ini. Kawan-kawan ramai yang berjaya. Aku?? Ketika ini aku mula menyalahkan takdir. Astagfirullah.. aku tidak bersyukur dengan ketentuan Allah..sehinggalah aku tersedar dari lena yang panjang ini.. Ya, aku perlu bangkit dari kegagalanku.. 3 tahun di KRISM dah banyak mengajarku tentang tujuanku hidup di dunia.. aku tidak mempersiakan peluang yang ada. Aku tidak mahu dimalukan di kalangan teman2..

Bila aku dapat tahu aku berjaya juga menjejakkan kakiku sebagai mahasiswa..genggaman terakhirku pada buah ini.. mungkin buah ini pon sudah tidak tahan dengan peganganku..pecah mesokarp nya..

0 comments: