BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 12, 2013

Andai itu takdirnya

Assalamualaikum w.b.t

          Tajuk je dah macam lagu.. hmm tapi maaflah ye, post ini bukan lah lagu.. Begitu lama aku menyepikan diri dari sebarang bentuk penulisan. Kesibukan dan pelbagai lagi masalah yang melanda diri aku sepanjang tahun 2012. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar. Walaupun bukan seperti yang aku dambakan. Namun aku yakin semua yang terjadi ada hikmah di sebaliknya.
           Alhamdulillah.. aku masih diberi ruang dan kesempatan waktu olehNya untuk terus berusaha memperbaiki kelemahan diri. Walaupun pada mulanya aku rasa begitu lemah, murung, tidak yakin dan bermacam-macam perasaan negatif yang menyelubungi, namun, berkat adanya sokongan moral dari keluarga dan rakan-rakan yang memahami dan banyak membantu, akhirnya, aku bangkit..alhamdulillah...
              Aku yakin, jodoh pertemuaan adalah kerja Tuhan.. Namun, seandainya tiada jodoh buatku di dunia ini, aku yakin, dia menungguku di syurga.. insyaAllah.. Dan seandainya itu takdir yang memang telah tertulis buatku, aku redha dan pasrah. Walaubagaimanapun, doa, ikhtiar dan tawakal harus terus ku lakukan.. Moga-moga aku akan terus istiqomah dalam menjalani hidup yang penuh singkat ini. InsyaAllah.. 

'Rabbana hablana milladunka zaujan thayyiban wayakuna shahiban lii fiddini waddunya wal akhirah'

Ertinya:
'Ya Tuhan kami, berikanlah kami pasangan yg terbaik dari sisiMu, pasangan yg juga menjadi sahabat kami dlm urusan agama, urusan dunia & akhirat.
            
 

0 comments: